Zorganizowanie wesela swoich marzeń wymaga nie tylko czasu, ale także dobrej organizacji. O tym, jak się do tego zabrać, od czego zacząć, o co zapytać oraz czy hotel jest dobrym miejscem na tego typu wydarzenia rozmawiam z Karoliną Daniluk specjalistą ds. organizacji przyjęć weselnych w Qubus Hotel Gdańsk.
Karolina Celińska: Od jak dawna zajmuje się Pani organizacją wesel?
Karolina Daniluk: Przygotowaniem przyjęć weselnych w Qubus Hotel Gdańsk zajmuję się już 4 lata. W tym czasie udało mi się zorganizować ponad 60 wesel.
KC: Kiedy najlepiej zacząć przygotowania do wesela?
KD: Nie ma na to reguły. Narzeczeni muszą wziąć pod uwagę nie tylko wybór odpowiedniej sali, ale także jej dostępność. Ważne jest również zarezerwowanie DJ, zespołu czy fotografa. Jeśli Para Młoda chciałaby zorganizować wesele w terminie letnim, w dodatku w miesiącu z magiczną literą „r”, to musi się liczyć z tym, że jest to najbardziej oblegany „czas weselny”. Wtedy rezerwować trzeba z dużo większym wyprzedzeniem. Wiele zależy również od miejsca, w którym będzie organizowane wesele. Są urokliwe pałacyki i dworki, gdzie na sale czeka się często nawet 2 lata. Jeśli jednak zależy nam na szybszym terminie, to warto pomyśleć np. o sali w hotelu. W takich obiektach wesele można rezerwować już z półrocznym wyprzedzeniem. Oczywiście najpopularniejszym dniem na wesele jest cały czas sobota, choć coraz więcej par decyduje się również na piątek, właśnie ze względu na większą dostępność terminów. Taką tendencję widzimy m.in. w naszym obiekcie. Hotel sprawdza się również jeśli Para Młoda ma wielu przyjezdnych Gości, którym trzeba zapewnić dodatkowo komfortowy nocleg.
KC: Mówi Pani, że hotel jest dobrym miejscem na organizację wesela, jakie jeszcze „atuty weselne” posiada taki obiekt.
KD: Hotele 4* są przede wszystkim miejscami prestiżowymi, gdzie zarówno Para Młoda jak i Goście weselni mają zagwarantowaną najwyższą jakość usług. Obiekty takie dysponują przestronnymi salami weselnymi, a na małe przyjęcia udekorować mogą także restaurację. Kolejną zaletą jest zaplecze gastronomiczne. Szefowie Kuchni w takich hotelach mają duże doświadczenie i z dbałością o każdy szczegół przygotują oryginalne menu. U nas Pary Młode chwalą również lokalizację, ponieważ hotel położony jest przy rzece Motławie, w bliskiej odległości od centrum. Obiekty hotelowe często też przygotowują naprawdę atrakcyjne oferty weselne. Ogromnym plusem, o którym już wcześniej wspominałam są możliwości noclegowe. To ważne, aby Goście weselni mogli komfortowo odpocząć w tym samym miejscu, w którym organizowane jest wesele.
KC: Na co powinni zwrócić uwagę Narzeczeni rezerwując salę?
KD: Para Młoda powinna dokładnie przeanalizować ofertę weselną. Sprawdzić dania, które są proponowane w menu oraz ich gramatury. Należy zweryfikować czy w propozycji weselnej nie ma żadnych ukrytych kosztów. Ważne są także dodatkowe atrakcje, które oferuje dany obiekt. W sieci Qubus Hotel pary chwalą np. możliwość skorzystania z rejsów Q-łódką w Gdańsku i Krakowie, czy wyróżniki weselne jakimi są m.in. podróż poślubna i kolacja w I rocznicę ślubu w prezencie od sieci. Istotne dla Gości weselnych są też takie elementy, jak ogród czy taras oraz atrakcje dla dzieci.
KC: No właśnie, co zrobić, aby najmłodsi Goście miło wspominali wesele oraz by ich rodzice mogli się podczas przyjęcia swobodnie pobawić?
KD: Dobrym pomysłem jest w tym wypadku zatrudnienie animatora dla dzieci, który zorganizuje im czas i zabawy w trakcie wesela. Należy wtedy też pomyśleć o zaplanowaniu maluchom odpowiedniej przestrzeni do zabaw. Warto też zwrócić uwagę na specjalne menu dla dzieci. To bardzo ważne, dlatego my np. mamy osobną kartę dań dla najmłodszych z najbardziej lubianymi dziecięcymi potrawami.
KC: mamy już wybrany termin, zarezerwowany zespół, USC oraz salę. Z kim w takim razie powinniśmy rozmawiać, jeśli chodzi o samo przyjęcie weselne ?
KD: należy porozmawiać z osobą zajmującą się organizacją wesel w wybranym przez nas obiekcie. W Qubus Hotel Gdańsk do dyspozycji Pary Młodej jest specjalista ds. organizacji przyjęć weselnych. Kompleksowo pomaga on w ustaleniu wszystkich szczegółów związanych przyjęciem, łącznie z ułożeniem stołów, dekoracją sali, powitaniem itp. Taka osoba wraz z Szefem Kuchni podpowie, jak skomponować oryginalne menu oraz pomoże tak dobrać ilości dań, aby zapewnić ich dostateczną ilość przez całe wesele.
KC: skoro jesteśmy już przy menu, to jak należy je skomponować i które potrawy są teraz najchętniej wybierane?
KD: Menu zaraz po sali weselnej i ogólnej atmosferze wesela jest jednym z najczęściej komentowanych elementów. Warto poświęcić mu zatem trochę więcej uwagi. Ważne, aby jedzenia było dużo i aby było ono smaczne. Pary często decydują się więc na sprawdzone, polskie, tradycyjne potrawy. Należy też wziąć pod uwagę, to że grupa wiekowa na weselu jest dosyć szeroka. Oprócz przyjaciół Młodej Pary, są też wujkowie, ciocie i dziadkowie. Szczególnie starsze osoby mogą np. nie przepadać za tzw. kuchnią fusion, która jest teraz bardzo modna. Jednak, żeby nie było monotonnie warto szukać nowych smaków, którymi zaskoczymy pozytywnie naszych Gości weselnych.
KC: Jak Pani myśli, lepiej zorganizować wesele samemu, czy skorzystać z pomocy np. doświadczonego wedding plannera?
KD: Można oczywiście przygotować wszystko we własnym zakresie korzystając z rad „doświadczonych znajomych”. Wtedy Para Młoda ma satysfakcję z samodzielnej organizacji wesela, ale wymaga to sporego zaangażowania i czasu. Osobom zapracowanym, mającym duże wymagania proponowałabym powierzenie tego zadania wedding plannerowi lub odpowiedniemu specjaliście. Pomogą oni w wykreowaniu wizji i planu wesela oraz dopilnują i skoordynują realizację wszystkich zadań w tym zakresie.
KC: Czy może nam Pani wymienić jakieś nietypowe pomysły weselne z jakimi miała Pani styczność:
KD: W Qubus Hotel Gdańsk robimy bardzo eleganckie wesela, w związku z tym ciekawostką są np. występy fireshow, pokazy barmańskie, występy artystów, drobne koncerty i atrakcje-niespodzianki dla Gości. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też puszczanie lampionów na rzece, czy pokazy zdjęć i filmów.
KC: Czy Para Młoda powinna sprawdzić jakie referencje i certyfikaty posiada obiekt, w którym będzie wesele?
KD: Tak, jest to bowiem dobry sposób na zweryfikowanie opinii innych par, które już np. robiły wesele w danym miejscu. W Qubus Hotel Gdańsk mamy Księgę Gości oraz referencje od Par Młodych. Najczęściej ilość pozytywnych wpisów potwierdza wysoką jakość w danym miejscu. Najlepszą reklamą dla hotelu lub restauracji jest też tzw. marketing szeptany. Jeśli np. nasi znajomi polecają nam lokal, bo byli tam na weselu, to z pewnością warto wziąć go pod uwagę, bo już został zweryfikowany przez samych Gości weselnych. Warto zapytać również o certyfikaty, które posiada hotel, potwierdzają one wysoką jakość obsługi, gastronomii itp.
KC: Dziękuję za rozmowę