Zdążyłeś się już zapewne zorientować, że ślub i wesele to złożone przedsięwzięcie. Od chwili zaręczyn i wyznaczenia daty niczym seria z karabinu rodzą się kolejne pytania: Gdzie weźmiemy ślub? W co się ubierzemy? Czym do ślubu pojedziemy? Gdzie zorganizujemy wesele? Kto je poprowadzi? Kto na nim zagra? Kto będzie robił zdjęcia? Kto nakręci film? Jakie atrakcje dodatkowe zorganizować? Kogo na to wesele zaprosić…? ILE MOŻEMY NA TO WSZYSTKO WYDAĆ!?
Podziel organizację ślubu i wesela na kilka etapów
Plan przygotowań powinien być ściśle określony, pozwoli Wam to zorganizować swój czas, proces decyzyjny i oczywiście zagwarantuje, że o niczym nie zapomnicie. Harmonogram powinien uwzględniać wasz tryb pracy, ważne jest też, by ciągle nad nim pracować i aktualizować go.
Optymalny czas, kiedy powinno zacząć się przygotowania ślubne to 1 rok wcześniej niezależnie czy organizujecie ślub samodzielnie czy z pomocą konsultanta ślubnego. Można przygotować uroczystość nawet w 2 miesiące, ale rozciągnięcie czasu przygotowań pozwoli na spokojniejszy tryb dokonywania wyborów, bowiem uwzględnia on czas na zastanowienie.
Etap 1 – wstępne czynności organizacyjne
Podstawowe pytania, na które musicie sobie odpowiedzieć w pierwszym kroku przygotowań ślubnych:
• Jaki ślub? ( cywilny, kościelny, konkordatowy, humanistyczny)
• Kiedy? (musicie ustalić przybliżoną datę)
• Kto? ( przygotujcie wstępną listę gości weselnych)
• Za ile? ( określcie budżet)
• Jak? ( wybierzcie styl, motyw uroczystości)
Etap 2 – organizujemy swoje wesele
• szukanie sali, Urzędu/Kościoła - sprawdzenie wolnych terminów, rezerwacja
• znalezienie fotografa, kamerzysty, zespołu bądź Dj-a,
• szukanie sukni ślubnej, butów, bielizny i dodatków dla Panny Młodej, garnituru i dodatków dla Pana Młodego
• szukanie obrączek ślubnych
• rezerwacja makijażystki i fryzjera, wykonanie próbnego makijażu i fryzury, ale dopiero po zakupie sukni,
• znalezienie florystki (bukiet dla Ciebie i świadkowej, butonierki dla Pana Młodego i świadka, kompozycje kwiatowe na sale i do Kościoła, dekoracja samochodu, etc.)
• znalezienie cukierni (tort i ciasta)
• znalezienie odpowiedniego transportu dla Pary Młodej i gości
• znalezienie odpowiednich zaproszeń (zaproszenia należy wręczyć/wysłać najpóźniej na 3 miesiące przed datą ślubu)
• rezerwacja noclegów dla gości
• znalezienie odpowiednich atrakcji na ślub
• kurs tańca czy nauka pierwszego tańca
Etap 3 – ustalamy szczegóły
Zazwyczaj w ostatnim miesiącu ustala się takie szczegóły jak:
• dokładne menu w lokalu,
• dokładne ilości ciast i tortu,
• drukuje się winietki z rozsadzaniem gości i tablicę z rozsadzaniem gości,
• zamawia się pokoje dla gości i rozlokowuje się dokładnie kto gdzie ma spać,
• ustala się trasę przejazdu autokaru z gośćmi,
• omawia się godziny i miejsca przyjazdu fotografa, kamerzysty, zespołu, etc.,
Etap 4 – po weselu
• rozliczenia z lokalem, zespołem/dj-em i wszystkimi wynajętymi podwykonawcami (np. barmani, cukiernia)
• rozliczenia z fotografem/kamerzystą – zazwyczaj po oddaniu materiału foto/video
• załatwienie spraw urzędowych – zmiana wszelkich dokumentów (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, dowód rejestracyjny), zmiana nazwiska w banku i we wszelkiego rodzajach dokumentów, w których widnieje nasze nazwisko
• podróż poślubna
Cudownych przyjęć weselnych życzy GdzieWesele.pl!