Kiedy pierścionek zaręczynowy lśni już na palcu przychodzi pora, aby zacząć organizację wesela. Jedną z istotnych kwestii jest na pewno sala, w której odbędzie się przyjęcie. Rzecz wydawałaby się prosta - „wybierzmy salę, która się nam podoba, ma odpowiednią wielkość i cenę”. Organizowanie wesela zajmuje bardzo dużo czasu, dlatego często pomocą służy nam wyszukiwarka online. Wpisujemy „wesela Kraków” i pokazuje się nam wiele miejsc i pomysłów na wymarzoną uroczystość. Na co warto zwrócić uwagę podejmując decyzję podpowiada m.in. event manager z Browaru Lubicz w Krakowie.
Lokalizacja
Nie ma nic lepszego niż piękny lokal, którego otoczenie dodatkowo dodaje uroku. Jedni marzą o miejscu na uboczu, inni zaś o sali w centrum Krakowa. Browar Lubicz to miejsce w samym centrum miasta. Dzięki temu dojazd na uroczystość jest szybszy i bardziej komfortowy, a jeśli para decyduje się na ślub w jednym z zabytkowych kościołów w okolicach Rynku Głównego, to może nawet pozwolić sobie na spacer. Takie położenie dodaje również prestiżu całej imprezie.
Wielkość sali
Szukając miejsca na przyjęcie, przygotujmy wcześniej listę gości, aby wiedzieć jak dużej sali szukamy. Oglądając miejsce na naszą uroczystość, warto poprosić managera o zdjęcia z dotychczasowych imprez. Pomoże to ocenić ile osób pomieści sala i jak będzie wyglądała z wystrojem. Zbyt duże pomieszczenie będzie sprawiać wrażenie pustego i mało przytulnego. Jednak w zbyt dużej sali goście nie będą czuli się komfortowo. Podczas planowania wesela przyszłej młodej parze powinno zależeć, aby gościom nie brakowało miejsca, a każdy z nich spędził czas komfortowo. Browar Lubicz oferuje klientom 3 sale, które można dostosować do liczby gości. Przyjęcie może liczyć nawet 130 osób - zapewnia Katarzyna Rodzaj, event manager Browaru Lubicz.
Menu weselne
Ile osób tyle opinii na temat weselnego jedzenia. Są pary, które na przyjęciu preferują tradycyjną kuchnię polską, inni zaś wybierają bardziej wyszukane propozycje. Szukając miejsca na przyjęcie weselne przyjdźmy do niego wcześniej na obiad lub degustację menu. Pomoże nam to uniknąć niesmacznej katastrofy. Pamiętajmy również o naszych gościach, wśród których zdarzyć się mogą wegetarianie lub weganie i miejmy dla nich alternatywne dania.
Oświetlenie i dekoracja
To oczywiste, że wybierzemy salę, która najbardziej nam się podoba. Jednak zwróćmy uwagę na jej oświetlenie. Jest to na pewno bardzo ważna kwestia, również dla fotografa i kamerzysty. Im więcej dziennego światła w sali, tym lepiej. Elementami, które budują nastrój są m.in. świece, kwiaty i dodatki, jakie będą ustawione na stołach. Wszystko musi tworzyć odpowiednią kompozycję - zapewnia specjalistka z Browaru Lubicz. Ustalmy również wcześniej z managerem sali czy dekoracje zapewniamy sobie sami czy znajduje się to w ofercie lokalu.
Umowa i koszty dodatkowe
Pamiętajmy przede wszystkim o tym, aby podpisać umowę. Wynajem sali weselnej to niemałe pieniądze, bądźmy uważni w każdym calu. Nie podejmujmy decyzji zbyt pochopnie, po oglądnięciu miejsca, w którym ma się odbyć przyjęcie, dajmy sobie czas do namysłu. Dopilnujmy również, aby umowa uwzględniała wszystkie nasze najważniejsze ustalenia związane z terminem, ilością gości, menu czy płatnościami. Ważne są również ustalenia dodatkowe takie jak tort, alkohol czy szczegóły związane z przebiegiem przyjęcia. Wiele kwestii można potwierdzić już po podpisaniu umowy, ale kwestie kluczowe wymagają formy pisemnej. Wtedy możemy ustalać szczegóły również z didżejem lub zespołem, fotografem czy dekoratorami.