5 kroków do udanego ślubu w plenerze

5-krokow-do-udanego-slubu-w-plenerze

Zbliża się wiosna, a tuż za nią lato. Dla wielu par to idealny czas na zorganizowanie ślubu i weselnego przyjęcia. A że temperatury sprzyjają wówczas zabawie na świeżym powietrzu, coraz więcej par wybiera ślub w plenerze. Jak go zorganizować? Podpowiadamy.

Krok pierwszy – uzyskanie zgody:

Od 2015 roku polskie przepisy pozwalają na organizację ślubu cywilnego poza urzędem. Jednak nie wszędzie. Miejsce musi spełniać trzy warunki: godności, uroczystości i bezpieczeństwa.  Na samym początku należy zatem uzyskać stosowną zgodę na zawarcie związku małżeńskiego poza urzędem. Trzeba jednak pamiętać, że ślub i wesele w plenerze zwykle wiążą się z większymi nakładami finansowymi. Poza opłatami administracyjnymi, konieczne są chociażby dodatkowe dekoracje, czy montaż specjalnego zadaszenia, o czym piszemy poniżej.

Krok drugi – wybór miejsca:

Idąc z duchem czasu, coraz więcej lokali weselnych dostosowuje swoje obiekty do zabawy pod chmurką. A taka może odbyć się chociażby w hotelowym lub restauracyjnym ogrodzie, zabytkowym dworku, ogrodzie botanicznym, czy parku. Szukając miejsca idealnego na ślub, warto przy okazji zapytać o specjalny teren do weselnej zabawy na świeżym powietrzu.

Krok trzeci - stoły i krzesła dla Pary Młodej i gości:

Decydując się na ślub i wesele w plenerze, uwzględnić należy konieczność rozstawienia stołów i krzeseł dla gości. Choć otwarty teren nie daje tylu ograniczeń co zamknięty lokal, warto trzymać się sprawdzonych zasad. Naczelną jest ta, aby stół Pary Młodej ustawiony był w miejscu dostępnym i widocznym dla wszystkich.

Krok czwarty – dekoracja i zadaszenie:

Plenerowe przyjęcie weselne daje pole dla wyobraźni. Zielonej scenerii na takiej zabawie z pewnością nie zabraknie, warto więc umiejętnie wkomponować w nią dodatki i dekoracje. Strzałem w dziesiątkę mogą być chociażby lampiony powieszone na drzewach. Należy przygotować się również na ewentualną zmianę pogody. W przypadku deszczu lepiej kontynuować zabawę pod zadaszeniem. W tym celu najlepiej jest wynająć specjalny namiot, który uchroni gości przed zmoknięciem.

Krok piąty – nagłośnienie i oświetlenie:

To także element, który będzie kosztował nas więcej niż w przypadku tradycyjnej zabawy w lokalu. Tu jednak nie należy oszczędzać. Warto powierzyć to zadanie wyspecjalizowanej firmie, bo przecież bez dobrego nagłośnienia i oświetlenia po zmroku nasze przyjęcie może nie być do końca udane.

Uwzględnienie tych kilku prostych zasad w planowaniu ślubu i przyjęcia może sprawić, że nasze wesele na długo pozostanie w pamięci Państwa Młodych i ich gości.